FAQ: FAPAC

De nuevo nos centramos en el objetivo de acercar a todos las tareas y funciones que debe realizar un AMPA. De este modo, hoy miraremos de conocer algo más la asociación FAPAC.

Recordad que esta información aparece también en la sección FAQ (Frequently Asked Questions) de la web

FAPAC

¿Què és la FAPAC?

La FaPaC és la federació d’AMPA més gran de Catalunya, tant a primària com a secundària. Agrupa més de 2.100 AMPA repartides en més de 750 municipis i representen més de 400.000 famílies.

¿Quins objectius te la FAPAC?

Des dels seus inicis, la FaPaC treballa per garantir un sistema d’educació públic inclusiu, gratuït i de qualitat. Per assolir aquest objectiu:

• Fomenta la participació associativa, la coordinació, el procés de reflexió i el desenvolupament de projectes comuns entre les AMPA.
  • Actua com a agent d’influència social i política en favor de l’educació.
  • Ofereix a les AMPA serveis de suport.
¿Quins advantatges es tenen pel sot fet de estar federat a la FAPAC?
  1. ser beneficiaris de la pòlissa de responsabilitat civil obligatòria, que va inclosa en la quota anual que s’abona a la FaPaC i d’una altra pòlissa de responsabilitat civil per als membres de la Junta no obligatòria per donar més protecció a les persones que assumeixen responsabilitats a l’AMPA.
  2. rebre servei d’assessoria jurídica, fiscal i comptable per resoldre els dubtes de les AMPA.
  3. rebre suport informatiu a les AMPA per facilitar la seva activitat i la consecució dels seus objectius.
  4. accedir a recursos formatius dirigits als pares i mares com a membres de la comunitat escolar i com a responsables de l’educació dels seus fills i filles.