Club de lectura

34669867449-1427877796Dins el programa municipal de “Formació de Pares i Mares” organitzat pel Department d’Educació a l’Escola Doctor Trueta van realitzar la conferència “com fer que els teus fills no llegeixin” a càrrec de l’Educadora Social Neus Juvillà. L’objectiu de la xerrada era com estimular el gust per la lectura entre els nostres fills, donar l’exemple els pares, llegint.

La Neus és una experta dinamitzadora en temes de lectura, va crear un ambient i espai de debat on les participants van poder expresar els seus gustos lectors, la seva experiència com a mares de lectors, o de no lectors.

Va ser un encontre divertit i constructiu, amb gran participació.

Finalitzant la sessió van decidir crear un club de lectura des de l’AMPA, la Neus ens va aconsellar la primera lectura, Seda. I així va començar el camí del primer club de lectura de l’AMPA de l’Escola Doctor Trueta.

El Club de l’AMPA!

Està format per mares i pares de l’escola, ens llegirem un llibre cada mes, ens trobem per fer el comentari el darrer dijous de cada mes a les 16.30 hores.

Els llibres cadascú el pot aconseguir pels seus mitjans, o bé, recollir-lo a la Biblioteca de Viladecans.

S’han fet dues lectures Seda i Lágrimas rojas. De la primera lectura, ens van trobar vuit mares que haviem llegit el llibre. La valoració de l’obra és que està molt ben escrita, és bona, però el personatge és massa tranquil. En general, la història no va agradar a les participants, encara que la valoració com obra literària era molt bona.

La segona tertúlia, Lágrimas rojas : Tania compañera del Che, van tenir la sort de comptar amb la presència de l’autora,  Margarita Espuña.  La tertúlia va ser espectacular, ens va explicar amb tota mena de detall com descobrir el personatge, els seus problemes d’investigació, contextualitzant-los amb la problemàtica cubana, etc. I com el personatge de Tania li va portar  a la protagonista de la seva següent novel·la, Tati, la hija revolucionara del presidente chileno. Va ser una experiència única per la seva trajectoria i com va aconseguir la informació, exposar-la, i fer la tertúlia tan amena i aconseguir que li fessim preguntes.

Les properes lectures estan per concretar però ja s’han posat sobre la taula les propostes :  Tati, la hija revolucionara del presidente chileno de Margarita Espuña,  Jane Eyre de Charlotte Brönte, Un millón de gotas de Víctor del Árbol, Anna Karenina  de León Tolstoi…..

Properament us farem arribar la relació de properes lectures!